aramis

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2011

cherie

Av Pernilla - 2 augusti 2011 22:17

Jag fick ha bilen i morse så jag åkte bort till Kungens kurva till Arken Zoo och köpte ett nytt koppel till Poppie, det kan man säga att det behövdes, hehe! det andra var söndertuggat, fast det hade hållt sig ganska bra, köpte det dan efter vi hade hämtat henne. Det vart även två halsband - ett varsit till vovvarna . Jag gillar den Arken Zoo där i Kungens kurva, alltid supertrevlig personal, frågar alltid om man vill ha hjälp och dom kan det dom gör , så jag slösar hellre bensin och åker dit, fast jag gillar CRT zoo i Torvalla , dom är lite billigare också . Så båda kan jag rekommendera gott.


Det var lite segt på jobbet idag , började med att det vart stopp i HELA avloppet, så det gick inte att spola vatten, gå på toa, diska - allt som har med avlopp att göra. Så det luktade inte direkt hallon där inne. Sen vart det fix i kiosken med nya glassfrysen , var ju tvungen att provsamaka alla glass sorter ( det var bara 7 stycken ) , hehe. Den jag tyckte var godast var Tuttifrutti Marshmallow, var i princip bara godis men oh så god.


Tog med mig Cherie hem också (min mammas hund, en Amerikans Cockerspaniel) , världens sötaste och mest femininaste hund, får se hur det går imorgon att åka kommunalt med TRE hundar, men Aramis sköter sig så bra , så han märker man knappt av :)


Jag har börjat fundera på lite vad jag ska göra med Poppie för att stimulera henne så mycket som möjligt då hon har väldigt mycket energi, - men då jag också har märkt av hur trött hon har blivit av mycket hjärnaktivitet, så jag har funderat på någon typ av sök/spår; kantarellsök, viltspår eller personsök , finns ju många fler också, men tror att det kommer vara något av det jag kommer inrikta mig på , sen kommer jag nog hålla på lite med Agility vid sidan om då jag gör det en del med Aramis.  Något jag tror skulle vara kul är nog Freestyle men då måste jag nog ha en ganska lydig hund innan, så får se vad det blir av det.


hmm, har märkt av att jag har en del läsare men inte så mycket kommentarer :'/ , vill gärna veta lite om era åsikter om det jag skriver och gärna ha lite tips vad jag kan skriva om också :)


Nä nu blir det sängen, tänkte fota hundarna lite imorgon innan jag rör mig mot Tyresö för jobb.


Nattinatt

Over and out, Pernilla


  

älskar den här bilden på Cherie och Aramis

det är från första dan då mamma och pappa

köpte Cherie för tre år sen :)

 
 
Sara

Sara

3 augusti 2011 22:03

Hej. Vad är Poppie för ras?

Ett tips på hjärngympa är att gömma godis i träd. Då får dom verkligen koppla på nosen!

Men mitt monster kör jag gott och blandat. Just nu är det mest personsök som han verkligen älskar.

Kramar Sara

http://pers.bloggplatsen.se

Pernilla

4 augusti 2011 07:32

Hej, både poppie och aramis är chihuahua/ pappillon :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 20 oktober 2011 11:50

Den här veckan har det varit massor att göra, men det är rätt kul när det händer något, fast jag tycker det är rätt skönt o bara ligga hemma (a) .   Är helt slut i kroppen sen gårdagen, red på föreläsningen då, och det var lite hårdkörning för bå...

Av Pernilla - 9 oktober 2011 22:00

Hemma nu efter att ha kryssat lite på Östersjön :)det har varit en mysig kryssning som mest handlade om att få slappna av lite, båda två behövde komma bort litegrann, så det här passade perfekt. handlade en parfym på Tax free, Chanels nya, som ocks...

Av Pernilla - 7 oktober 2011 11:55

Har verkligen varit superdålig på att uppdatera, typ 2 månader sen. Mycket har hänt.   Har varit på två utställningar med Cherie, vilket gick bra, fick ett hederspris båda gångerna. Och så fick hon ett för Bäst i rasen.   I onsdags var jag in...

Av Pernilla - 19 augusti 2011 22:01

Jahopp, då vart inte kvällens nöje av, verkar som det är flyttat till imorgon, får väl se. Vart en myskväll hemma istället, bättre så!   På söndag ska Ungdomssektionen till grönan, hoppas verkligen är bättre väder då :)   over and out, Pernil...

Av Pernilla - 18 augusti 2011 22:09

Oh shit vad jag är dålig på att uppdatera känner jag, vissa kvällar är jag urtrött och ibland känner jag för att skriva värsta novellen om min dag.   Dagen började med att jag fick åka kommunalt till Tyresö, hade Cherie med mig, Poppie skulle få ...

Presentation


Jag heter Pernilla och denna blogg handlar om mitt liv med min man Philip och alla fina djuren som bor under samma tak som mig och på jobbet :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards